FAQ

Als je vragen hebt moet je hier zijn

HEADER4

FAQ

Wat zijn jullie openingsuren?

Wij zijn open van maandag tem zaterdag van 10 tot 18 uur. Onze kringloopwinkels zijn gesloten op zon- en feestdagen.

Wat gebeurt er met de opbrengsten?

Opnieuw & Co is een VZW, dat wil zeggen dat al onze opbrengsten terug geïnvesteerd worden in de werking van het kringloopcentrum.

Geven jullie garantie op goederen?

Wij geven twaalf maanden garantie op geteste elektrische toestellen. Wij zij aangesloten bij Revisie, een gedeponeerd kwaliteitslabel dat jou de nodige garanties biedt bij de aankoop van elektrische toestellen.

Kan ik gekochte goederen laten leveren?

Dat kan. Daarvoor hebben we een leveringsservice. Aan de kassa in een van onze winkels helpen we jou graag verder.

 

Hoeveel kost de inboedelservice?

Dat is afhankelijk van de hoeveelheid spullen die we mee moeten nemen, de mankracht, eventueel regelen van de ladderlift, … Na afspraak maken wij graag gratis een duidelijke en vrijblijvende offerte op.

 

Wanneer is de ophaaldienst gratis?

De ophaaldienst is gratis wanneer de goederen die niet in hun geheel door de voordeur kunnen, gedemonteerd op het gelijkvloers staan. Blijkt dit een probleem?

 

Hoe snel kan de ophaaldienst de spullen bij me ophalen?

Binnen de twee weken. Onze ophaaldienstmedewerker plant dit samen met jou in.

Welke gemeenten vallen binnen het verzorgingsgebied van Opnieuw & Co?

Onze chauffeurs rijden van maandag tot en met zaterdag rond van 9 tot 18 uur in tien gemeenten: Boechout, Duffel, Edegem, Hove, Kontich, Lier, Lint, Mortsel, Nijlen en Ranst.

Wat als mijn gemeente geen deel uitmaakt van het ophaalgebied van Opnieuw & Co?

Via de website van De Kringwinkel kan je contact opnemen met de Kringwinkel die actief is in jouw buurt.

Hoe maak ik een afspraak voor de ophaaldienst?

Je kunt een afspraak maken in een van onze vijf winkels, mailen of bellen naar 03 488 38 83. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met zaterdag van 10 tot 18 uur.

Welke spullen aanvaarden jullie?

Alle goederen die niet zwaar beschadigd zijn. Proper is onze tweede vereiste. Mogelijke tweedehands goederen: meubilair, huishoudelijke artikelen, elektro, speelgoed, boeken, werkmaterialen, verwarmingstoestellen, (kinder- en baby)kleding, fietsen, …

Hoe kan ik mijn spullen weggeven?

Een overzicht van de verschillende manieren waarop je jouw spullen kan geven, vind je hier.

Iets verkeerds afgegeven?

Heb je per ongeluk iets verkeerd afgegeven? Vul dan snel ons formulier in.

 

Laat je het ons binnen de 2 dagen weten, is er een grotere kans dat we het nog terugvinden. Daarna wordt het soms zoeken naar een speld in een hooiberg, maar we doen zeker ons best om je verloren goederen op te sporen.

 

 

 

Hoe kan ik betalen?

In onze winkels aanvaarden we

  • Bancontact
  • Cash
  • Maestro
  • Mastercard/Visa
  • (Online) ecocheques
  • Geschenkencheques van gemeentes Mortsel & Duffel
  • Geschenkbonnen van Opnieuw & Co.

Hoe werken klantenkaarten?

Geniet met je Opnieuw & Co-klantenkaart na vijf aankopen van een kortingbon van 5% op het totaal van de laatste 5 aankopen, geldig op je eerstvolgende aankoop. Je kan je klantenkaart online aanvragen of aan de kassa in onze 5 winkels.

Geen ruimte meer in je portefeuille? Dan kan je je klantenkaart ook eenvoudig opslaan op je smartphone, d.m.v. een klantenkaartapp zoals Stocard,...

Andere voordelen van onze klantenkaart zijn:

  • halfjaarlijks papieren infozine Opnieuws in de brievenbus met mogelijkheid tot het winnen van een waardebon van € 10
  • mogelijkheid om in te schrijven op maandelijkse digitale nieuwsbrief
  • automatische deelname aan kortingsacties

 

Waar vind ik het wedstrijdreglement voor de Woordzoeker?

Het algemeen wedstrijdreglement voor onze woordzoeker uit de Opnieuws vind je hier:

 

Waar vind ik het wedstrijdreglement voor de Update-je-gegevens actie?

Het algemeen wedstrijdreglement voor onze actie: update je gegevens vind je hier:

 

Heb je nog steeds vragen? 

Wil jij ons ook bezoeken?